Stay & Play/Art Therapie

Ondanks alle verbeteringen bezoekt het merendeel van de kinderen in Masiphumelele geen of informele, slecht geoutilleerde crèches. In 2013 is Masicorp gestart met het Stay&Play project in de plaatselijke bibliotheek, voor kinderen die geen crèche bezoeken.

In 2017 werd een pilot gedaan met het toevoegen van Art Therapy aan deze groepen en dit aan te bieden op geregistreerde crèches. Ook werden de groepen nu toegankelijk voor kinderen en leidsters van informele crèches. Het accent ligt op 3-4 jarigen. Er worden groepen gevormd bestaande uit kinderen van de informele crèche en kinderen van de locatie zelf. De leidsters van de informele crèches krijgen hiermee tevens de kans zich te ontwikkelen om zo de kinderen meer aan te kunnen bieden. Vervoer en een “toolkit” met creatieve materialen voor de deelnemers is in het project meegenomen. De Art Therapy wordt begeleid door een professionele beeldend therapeut. Zij is uit Masiphumelele afkomstig. In 2019 wil men 5 x per week sessies op 4 verschillende geregistreerde crèches geven. Dan kunnen we wekelijks. … kinderen bereiken in hun cognitieve, motorische en emotionele ontwikkeling. Stichting Ibhongo gaat vanaf 2019 dit project mee ondersteunen

Beginnen met een kring, zingen en dansen

Veel hulp is nodig bij de kinderen van de informele crèche

Eten hoort er ook bij, voor sommige kinderen het eerste van die dag