MasiEducare

Masiphumelele kent ruim 4000 kinderen in de leeftijd van 0-6 jaar. Kinderopvang is hard nodig. De meeste kinderen worden onder zeer erbarmelijke omstandigheden opgevangen in de shacks bij moeders thuis. De hygiëne is zeer slecht, de kinderen krijgen geen goede voeding en er is nauwelijks ruimte om te kunnen spelen.

Met bovenstaande in gedachten hebben we ons vanaf najaar 2013 ingezet om de bouw van een nieuw crèchecomplex te verwezenlijken: MasiEducare. Wij hebben ons verantwoordelijk gesteld om de bouw en inrichting van een “Wing” te betalen en voor een leidster en assistent-leidster de opleiding tot crècheleidster te financieren. Ook spraken we af bij te dragen aan een deel van de algemene voorzieningen (zoals keuken, ziekenboeg, kantoor, toiletvoorzieningen en speeltoestellen). Een “Wing” is een klaslokaal, gemaakt van twee omgebouwde zeecontainers. Deze zijn voorzien van een afdak, zodat de kinderen droog blijven bij regen maar ook als bescherming tegen de felle zon. Deze “Wings” zijn geplaatst rondom een stenen hoofdgebouw.

In januari 2016 is MasiEducare operationeel geworden. 156 kinderen krijgen er nu volwaardige opvang en onderwijs. Er zijn plannen om nog meerdere centra te realiseren. In 2018 volgde Chasmay Educare. Informatie hierover vind u ook onder ‘wat doen wij’.

MasiEducare maart 2019

Klik hier voor meer informatie over Masicorp.

Klik hier voor meer beeldmateriaal MasiEducare

thermometer seedlings eind