Chasmay Educare

Er is behoefte om een kwaliteitsvoorziening als MasiEducare voor meer kinderen mogelijk te maken. Met het project Chasmay Educare kunnen nog eens 120 kinderen van goed onderwijs en goede zorg genieten.

Chasmay preschool bestond al 14 jaar en was ooit succesvol. Het kinderdagverblijf was in verval geraakt als gevolg van slecht management. Nog slechts 40 kinderen bezochten in 2017 de huidige voorziening. Sinds december 2017 is het management overgenomen door Masicorp. In de komende vier jaar wil Masicorp het centrum ontwikkelen tot een kwalitatief goede en geregistreerde voorziening voor 120 kinderen.

De gebouwen heeft Masicorp gerenoveerd met hulp van Claremont Rotary en andere  sponsoren.

Stichting Ibhongo is betrokken bij de kwaliteitsverbetering:  Goede leerkrachten, goede opleiding en goede (spel)materialen.

Dit kinderdagverblijf zal op termijn ook een voorbeeld- en trainingsfunctie krijgen voor voorschoolse educatie. In 2022 verwachten we dat het centrum selfsupporting zal zijn.