Eindejaarsactie

Zuid-Afrika is sinds eind september naar level 1 Lockdown gegaan. De huidige situatie lijkt op wat in Nederland het geval was voor de regels weer werden aangescherpt.  Alle scholen en crèches zijn weer open. Ze moeten daarvoor wel aan veel regels voldoen: goede screening bij binnenkomst, mondkapjes vanaf 5 jaar, afstand houden, goede hygiëne en bij voorkeur geen materiaal delen. Binnen de 2 formele kinderdagverblijven die we ondersteunen is dit perfect geregeld. En aan de informele crèches is ondersteuning gegeven om zo veilig mogelijk weer open te gaan.

Voor de bewoners van Masiphumelele wordt het leven langzaam weer  normaler, maar velen van hen zijn nog niet aan het werk. Deze toegenomen werkloosheid heeft vooral de vele dagloners in de gemeenschap getroffen. De financiële problemen van deze gezinnen maken dat veel kinderen nog steeds niet naar het kinderdagverblijf komen. Ondanks alle hulp om kinderen en gezinnen door de Lockdown te helpen dreigen veel jonge kinderen steeds meer achterstand op te lopen. Dit willen we niet laten gebeuren.

Wat wil stichting Ibhongo doen?

opbrengstmeter per 4 december

We willen voor zoveel mogelijk kinderen de ouderbijdrage betalen, zolang ouders dit niet zelf kunnen. Hoe meer geld we binnen krijgen hoe meer kinderen we kunnen helpen!

Wat vragen we van jullie?

Kom voor ons in actie. Maak een collectebus aan.

Klik hier of in de rechterbalk van deze website op ONLINE COLLECTEBUS MAKEN en volg de handleiding. Deze collectebus kun je na het aanmaken gebruiken op Whatsapp, Facebook, LinkedIn en Twitter. Het is echt niet moeilijk!

Wil je liever zelf een bedrag doneren klik dan hier of ga naar de DONEER  optie in het menu.

Dankjewel dat je ons mee wilt helpen voor een goede toekomst voor kinderen uit Masi.

Hieronder vind u een oproep van twee leerkrachten van de beide kinderdagverblijven (MasiEducare en Chasmay Educare).